5Lépés módszer

Mi is ez?

Egy logikus, egyszerű és gyakorlatorientált módszer, amely könnyen követhető és akár önállóan megvalósítható megoldást kínál bármilyen nehézségű vagy típusú magánéleti problémára.

Mit ígér?

  • Rövid távon (akár 1 héten belül)
    • Megkönnyebbülés a nehéz érzelmek alól, mint harag, düh, bánat, fájdalom, szomorúság, szégyen, frusztráció.
    • Több megértést és nagyobb tisztánlátást a probléma kapcsán, így sokkal nagyobb biztonságot és stabilitást.
    • Nyugodt éjszakák, kevesebb agyalás.
  • Közép távon (pár hónap, max fél év)logo6
    • A konkrét probléma megoldását.
    • Uralni a saját életet, irányítani a helyzeteket, megfelelő hatással lenni a változásra.
    • Megtanulni rendszerben gondolkodni, összefüggéseket meglátni, saját valós célokat megtalálni.
    • Függetlenedés mások véleményétől, saját úton haladás, magabiztosság.
    • Bátor szembenézés a nehézségekkel.
  • Hosszú távon (fél -1 év)
    • A problémák megszűnése az életben.
    • Eltűnik az aggodalom és a félelem a jövő illetően.
    • Felszabadultság és öröm jellemzi a mindennapokat.
    • Szenvedélyes, lendületes és motivált életvitel.
    • Célok, vágyak mentén működő életforma.
    • Függetlenedés a gondolatoktól és érzelmektől, valódi szabadság átélése.
    • Egyensúly megtalálása és fenntartása. Tudatosság.

Hogyan alkalmazd?

Minden problémád illetve hosszú távon az egész életed kapcsán 5 lépést kell végrehajtanod a siker érdekében. Ez az 5 lépés 5 olyan buktató és akadály kikerülésére vagy megoldására hívja fel a figyelmedet, amely a megfigyeléseim és tapasztalataim szerint a gátja annak, hogy problémák nélkül éld az életedet.

1. Érzelmek kezelése

A problémák általában negatív érzelmek tömkelegét zúdítják Rád, ami teljesen maga alá temet Téged. Ez részben természetes, a folyamat enélkül nem zajlódik le, másrészt viszont ekkor annyira elveszetté és kétségbeesetté válhatsz, hogy évekre ebben az állapotban ragadsz.
Buktatók:
– az érzelmek uralmuk és befolyásuk alá vonnak
– elhiszed a szörnyű gondolataidat, amik az érzelmek folyamán megjelennek a fejedben
– ezen gondolatok hatására cselekszel (mindketten tudjuk szinte biztos, hogy megbánod)
– ezen gondolatok egyre mélyebbre visznek az érzelmi lejtőn
– beleragadsz a múltba, és reakcióidat a múlt sérelmei irányítják ahelyett, hogy a jelen helyzetre fókuszálnál
Tanulandó:
– az érzelmek enyhítése, kontroll alatt tartása, háttérből figyelése
– döntéshozás csak az érzelmek lecsengése után
– gondolkozás nélküli átélése az érzelmeknek
– érzelmek fájdalommentes le(ki)vezetése
– múlt lezárása, elgyászolása érzelmi szempontból

2. Felelősség vállalása

A felelősség a tévhitekkel ellentétben nem (csak) arról szól, hogy befizeted a csekket és nem hagyod a gyereknek, hogy megigya a folyékony mosószert. A felelősség vállalása azt jelenti, hogy felismerem és beismerem magamnak és a világnak, hogy minden, ami az életemben megjelenik belőlem indul ki. Valamilyen szinten és formában hozzá járulok, ahhoz, hogy létrejött.
Buktatók:
– a felelősség másikra hárításával kikerül kezedből az irányítás (és még bűntudatod is lesz)
– tehetetlen, várakozó álláspontra kerülsz, hiszen a másiktól várod a megoldást (áldozat vagyok attitűd)
– ez kiszolgáltatottságot eredményez és végül teljes feladást, kilátástalanságot, depressziót, fásultságot hoz az életedbe
– hiába vársz, a megmentő sereg sosem érkezik meg vagy nem úgy, ahogyan te elképzelted
– folyamatosan félni fogsz mikor jön egy következő probléma, ami újra tehetetlenné tesz
– mások felelősségének magadra vállalásával stressz, álmatlan éjszakák és harag lesz a “jutalmad”…és persze végkimerültség
Tanulandó:
– mi a valódi felelősségvállalás
– hogyan tudom ezt megvalósítani
– milyen szükségleteim, igényeim, vágyaim vannak, amik teljesítése az én feladatom
– a probléma vagy konfliktus melyiket borította fel
– nyílt és őszinte kommunikáció önmagmmal és másokkal
– nemet mondás lelkiismeretfurdalás nélkül
– másik érzelmeinek és gondolatainak tiszteletben tartása
– saját hatáskörben maradni mindig (nem azon töprengeni mit akarhat a másik, stb)

3. A helyzet megértése

Ezt alapvetően nagy előszeretettel csináljuk, mert agyalni szinte mindannyian imádunk. Sajnos ez a legtöbb esetben nem célravezető, és nem hoz megoldást sem. Persze átgondolni a dolgokat nem árt, de sok buktatót rejt magában.
Buktatók:
– az agyalás egyre mélyebb negatív érzelmi állapotba vihet
– a megértés nem önmagadra vonatkozik, hanem a másik félre, az isteni büntetésre, a szerencsétlen sorsra
– a másik “fejében” és érzelmeivel töltött idő elveszi tőled a saját életedet (szinte csak mások körül forognak a gondolataid)
– a gondolati úton, logikával hozott megoldási ötletek nem hatékonyak, mert csak a múltban szerezett tapasztalatokra támaszkodnak (hiányzik a kreatívitás, újítás)
– az előbbi miatt nem veszel észre lehetőségeket, megoldási opciókat
Tanulandó:
– a gondolkodást megfelelő céllal és megfelelő módon használni
– hogyan lehet előnyt kovácsolni a megértésből
– az agyalást kiiktatni talán nem lehet, de figyelmen kívül hagyni igen
– megtanulni befelé figyelni, önmagadra irányítani a kérdéseket és válaszokat is
– feltárni mi mozgat téged
– megismerni azokat a gondolataidat, hozzáállásodat és viselkedési mintázataidat, amelyek a problémás helyzethez vezettek

4. Szembesülés

Sajnos az előbbi lépést leginkább azért szoktuk lefolytatni, mert szeretnénk megtalálni a hibást. És a hibást azért keressük, hogy legyen kit okolni és legyen kin számonkérni a hibát. Valamilyen őrült nagy tévedés folytán az a hit él bennünk, hogy ez segíti a megoldást. Pedig nem!
Buktatók:
– a hibást azért keressük, hogy megtorolhassunk, leszidjunk, megszégyenítsünk valakit
– ez akár önmagunk is lehet (hallottál már önostorozásról?)
– itt megállunk a megoldás felé vezető úton
– a változtatást a másik életében nagyon jól látjuk és folyamatosan el is várjuk tőle
– saját hibáinkkal, tévedéseinkkel elnézőek vagyunk
– esetleg csak akkor változtatunk ha majd a másik is
– homokba dugjuk a fejünket (amiről nem tudok az nem fáj elmélet)
Tanulandó:
– megbirkózni azzal a fájdalommal és csalódással, amit saját gyengeségeid, kudarcaid és tévedéseid okoznak neked
– a hibást nem hibáztatás végett keresni, hanem csak annak kiderítésére, hogy kinek a kezében van a cselekvés lehetősége
– felismerni, hogy mire nincs hatásod és mit nincs jogod megmondani másoknak
– elfogadni, hogy van, amit nem tudsz megváltoztatni
– képessé válni saját felelősségeden és hatáskörödön belül viszont minden lehetséges opciót megtalálni
– elég bátorságot és erőt szerezni önmagad legmélyebb titkaival és démonaival való találkozásra
– önelfogadásra szert tenni (habár paradoxonnak tűnhet, de igaz: enélkül nincs igazi változás)

5. Cselekvés

A megoldás akkor zárul le és akkor tekinthető sikeresnek, ha szemernyi aggodalom sem marad benned a jövő irányába és a múlt történéseit úgy tudod felidézni, hogy nem tud kibillenteni az egyensúlyodból. Ehhez feltétlenül ki kell alakítanod egy új önmagadat, egy másfajta életetszemléletet.
Buktatók:
– tudod mit kellene változtatnod, de nem érzed magad képesnek rá
– ezért halogatsz, kifogásokat keresel, hárítasz
– nem tudod jól megtervezni a változáshoz vezető lépéseket
– ezért mindenfélével össze-vissza próbálkozol, de semmit nem viszel végig
– csalódsz, hogy hiába teszel meg mindent nem jön az eredmény
– így az utolsó előtti pillanatban, a cél előtt 2 méterrel feladod (és sosem fogod megtudni hogy ennyire közel voltál…)
– nem vagy elég kitartó, hogy hosszú távon koncentrálj
– nem találsz elég belső motivációt, a kis sikereket pedig figyelmen kívül hagyod
– nem találsz támogatót a változás nehéz pillanataihoz
Tanulandó:
– a saját belső erő és belső motiváció felfedezése, kapcsolat kialakítása
– hogyan és honnan pótolható az előbb említett belső erőforráskészlet
– támogatók találása nem családi, baráti körben
– segítség kérése akkor is, amikor nagyjából jól mennek a dolgok (ilyenkor kell a legtöbbet dolgoznod magadért)
– megtanulni értékelni a kis sikereket, apró lépéseket
– türelmet gyakorolni
– elengedni a teljesítménykénszert
– elengedni a hatalmat az eredmény felett (sosem volt a Te kezedben)

 

Kíváncsi vagy Te hogy állsz a problémáddal?

 

Ha segítséget szeretnél a fenti lépésekhez, akkor nyugodtan keress meg.

Hogy milyen formában tudok Neked támogatást nyújtani, arról a Főoldalon tájékozódhatsz.

Ezeket a nagyszerű technikákat és eszközöket fogjuk alkalmazni:

A szeretet a legjobb gyógyszer!

painting-884985_1920Tudatos és tudattalan hiedelmeink irányítják teljes életünket, ezekből épül fel a valóságunk. Mély meditatív, azaz theta állapotban sikeresen feltárhatóak a lelki-érzelmi blokkjaink és oldhatóak fel a feltétlel nélküli, elfogadó szeretet támogató erejével.

Tovább olvasok

thumbs-up-1172213_1920Iránytű a mindennapokban!

Mindannyian eltévedünk vagy megakadunk néha az utunk folyamán. Minden káoszból van kiút, csak észre kell venni a jelzőtáblákat! Ebben segít a coaching.

Tovább olvasok

TN6_B1232547Erre mondják, hogy a kevesebb néha több!

Byron Katie saját magát váltotta meg mély depressziójából, amikor egyik reggel hosszú szenvedés után ezen kérdések váratlanul felbukkantak elméjében és segítségükkel megfordította összes negatív, önkínzó gondolatát.

Tovább olvasok

2eb9a509a41c20cc43a22ec729233bc7Ugye milyen igaz a mondás, hogy egy kép többet mond ezer szónál?

…és amit el tudsz képzelni az meg tud történni. A tudatod számára ez éppoly valóságos, mint bármilyen fizikai szintű történés, hiszen ezt is átéled, még akkor is ha csak képzeletben. Gondolj csak az álmaidra…

Tovább olvasok

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress