Kimondatlan dolgok levélírás

Mikor ajánlott?
  • Ha nagyon sokminden nyomja a lelked egy üggyel kapcsolatban, káosz van benned
  • Ha a másik nem hajlandó meghallgatni Téged
  • Ha a másik már nem él és így nem tudod elmondani neki élőszóban
  • Ha az érzelmeid miatt még nem tudnád higgadtan elmondani a másiknak
  • Ha jobban szeretsz írásban összefoglalni, mint szavakban közölni
  • Ha állandóan pörög az agyad egy téma körül
  • Ha szeretnél végleg pontot tenni a múltban történtek végére
Miben segít?
  • Megértést hoz.
    Ha leírod a benti zajt, kénytelen vagy mondatokba formálni azt az összevisszaságot, amit a fejedben van, így megláthatsz összefüggéseket és megértheted magadat. Netán még a másikat is.
  • Lecsillapítja az elmét.
    A gondolataid úgyis állandóan a téma körül forognak, csak éppen megfoghatatlanok és így folyamatosan megy ugyanaz a lemez. Ha leírod, megfoghatóvá és tisztán láthatóvá válik.
  • Csillapítja az érzelmeket.
    Sok érzelmet nem merünk szavakban kifejezni, mert annyira félelmetesek és annyira durvák, hogy még mi magunk sem merjük meghallani, nemhogy hangosan kimondani a másiknak. És ez folyamatosan generálja bennünk a feszültséget, a haragot, a dühöt, a tehetetlenséget…Ha leírod az összes érzelmet, még a legeslegdurvábbat is, megkönnyebbülsz. Aztán nyugodtan széttépheted. 😉
  • Lezárja a múltat.
    Nagyon sok esetben azért nem tudunk továbblépni a múltból, mert vannak még olyan dolgok, amelyeket nem mertünk vagy nem tudtunk (fizikai jelenlét hiánya vagy érdektelenség miatt) elmondani a másiknak, pedig nagyon szeretnénk, hogy tudja. Ilyenkor valójában mi akarjuk ezt közölni, így nem számít, hogy a másik meghallja vagy meghallgatja-e, amit mondunk. Valójában nekünk fontos, hogy ne maradjon bennünk az információ. Írjuk meg levélben, amit még egy-egy konkrét eset kapcsán nem tudtunk elmondani. Írjuk meg a saját igazunkat, a saját nézőpontunkból. Ha úgy érezzük, hogy a levél nem okoló/hibáztató, hanem a mi szempontunkat és érzelmeinket támadás nélkül közlő, akkor nyugodtan el is küldhetjük a másiknak, ha még erre van lehetőség.

FONTOS!

Az írás sokkal több, mint a gondolkozás. Ezért az, hogy nyugtázod magadban, hogy “Igen, ez tényleg jó ötlet. De én fejben is át tudom ezt gondolni…” nem elég. Ezt a feladatot LE KELL ÍRNI. Csak akkor működik, ha fogsz egy tollat és egy papírt és írsz!

Feladat

Gondolj egy konkrét problémára, helyzetre, ami belülről feszít mivel megoldatlan még benned. Ez lehet nagyon régi, a felszínen már rég lezárt és túlfutott történet, de lehet egy éppen most zajló eset is.

Fogj papírt, tollat, ceruzát, klaviatúrát…

Döntsd el, hogy kinek írsz. Írhatsz önmagadnak, egy korábbi énednek, egy másik személynek, a Sorsnak, a társadalomnak…bárkinek és bárminek címezheted a leveledet.

Írhatsz egy helyzet kapcsán több levelet, más-más személyeknek és más-más elvont fogalmaknak. (pl. haláleset kapcsán nyugodtan írhatsz egy levelet a halálnak is, vagy az életnek)

Írhatsz ugyanannak a személynek ugyanarról a helyzetről többször is. (Sőt, ha túl sok benned még az érzelem, ajánlott is.)

Írj cenzúrázatlanul, kontroll nélkül!! Írd le, amit tényleg gondolsz és tényleg érzel! Ez a feladat most kimondottan az érzelmeid csillapításáról szól, így nyugodtan lehet szidni, utálni, gyűlölni, haragudni, undorodni írásban és mindezt tényleg kendőzetlenül.

Minden olyat írj le, amit még soha senkinek nem mertél elmondani. Vagy amit szégyellenél is kimondani. Ami nagyon súlyosnak tűnik, amiről azt gondolod, hogy komoly következményekkel járna. Minden titkot…még azokat is, amelyek magadnak se nagyon akartál eddig bevallani.

Ezt a levelet nem tervezed elküldeni, így ne szabj gátat semmilyen véleménynek magadban. (Ha szándékozol elküldeni, csak akkor tedd, ha már nem a véleményezés a leveled tárgya, hanem csak és kizárólag a te belső megéléseid.)

Addig írj a benned forgó gondolatokról, amíg meg nem nyugszol.

 

 

Leave a Reply

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress